fredag 14. mars 2008

Mitt første innlegg/snart påske

Det er ikke lett å velge hva man skal skrive i sitt aller første innlegg. Men et tema som jeg og flesteparten av befolkningen i alle aldersgrupper er opptatt av nå som det er fint vær og sol ute—ja, jeg tenker på påske. Mange mennesker og jeg blant dem har allerede planlagt hva vi skal i påsken og ser på klokken og teller sekunder til påskeferien. Det er også mange som bare kommer til å slappe av, kose seg og ta ting som de kommer i påsken. Uansett hva man skal, er det lurt å tenke på trafikken. VG i dag anbefaler folk å ”reise tidlig eller tenke alternative kjøreruter” Det er antageligvis ”lurt å dra før kl.14 så kommer man før rushtrafikken og helgetrafikken” (http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=504568). Min personlige anbefaling er å ta det med ro og vise hensyn til med bilister. En annen anbefaling er å sjekke været hvis man skal på fjellet, en grei side som jeg bruker er www.yr.no, det er meteorologisk institutt og NRK som står bak denne internettsiden. Der kan man søke på ”stedsnavn” og finne det stedet dit du skal, det er også pålitelige kilder som står bak denne internettsiden.
Etter denne påskepraten gleder jeg meg enda mer til å dra på fjellet, grave en snøhule, stå på snowboard og kose meg med godt selskap og selvfølgelig kvikk lunsj, grillpølser, solo, sjokolade-egg med kremfull i, osv.
Med dette vil jeg avslutte mitt første innlegg og ønske alle sammen en RIKTIG GOD PÅSKE, kos dere kjempe mye=)

Ingen kommentarer: